0

Je winkelwagen

Veelgestelde vragen

Vragen over ons aanbod? Levering? Betaalmogelijkheden? Kijk onderstaand naar de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

BEL ONS MAIL ONS

Algemeen

Wat is het verschil tussen Split & Grind?

Split & Grind zijn doorgaans verschillende uitvoeringen van hetzelfde materiaal.
Split wordt net als breukstenen gewonnen uit groeves. Door het te zeven blijft een bepaalde fractie behouden.

Grind bestaat uit kleine steentjes die door natuurlijke of kunstmatige erosie van ronde kanten wordt voorzien.

Sommige soorten worden in zowel split als grind vorm verkocht.

De stenen zijn nogal vies, hoe komt dit?
Split, grind en andere bodembedekkers komen in grote hoeveelheden uit groeves en andere terreinen en worden buiten opgeslagen. Hierdoor kan er zand, modder en ander ongewenst spul tussen komen. Wij raden aan om na het leggen/plaatsen het af te spoelen met water.
Ik had mijn split/grind in een ander formaat verwacht, hoe kan dat?

De aangegeven formaten zijn zogenaamde zeefmaten. Een zeef houdt geen rekening met de oriëntatie waarmee een steentje door een zeefgat gaat. Hierdoor kunnen er kleine uitschieters tussen zitten. Wilt u zeker weten dat u de juiste keuze maakt? Vraag dan samples aan.

Waar vind ik jullie Algemene Voorwaarden?

U vindt onze Algemene Voorwaarden hier.

Waar vind ik jullie Privacyverklaring?

U vindt onze Privacyverklaring hier.

Bezorging

Waar leveren jullie?

Wij leveren in heel Nederland.

Voor leveringen op de Waddeneilanden bestaat een toeslag die wordt opgevraagd nadat u heeft besteld.

Wilt u in België of Duitslands laten bezorgen? Neem dan contact met ons op.

Wat is de levertermijn?

Doorgaans kunnen de producten binnen 3 tot 5 werkdagen worden geleverd.

Als een product moeilijk of niet verkrijgbaar is, wordt dit bij het product vermeld.

Indien een product onverhoopt is vertraagd, ontvangt u van ons bericht.

Hoe wordt er geleverd?

Split, grind en andere bodembedekkers worden standaard in big bags op pallets geleverd, tenzij anders aangegeven.

De dag voor levering ontvangt u een e-mail met informatie over de bezorging.

 

Accessoires zoals grindplaten, borderranden of worteldoek worden als pakket verzonden met GLS of PostNL.

Hiervan ontvangt u apart informatie zodra de zending is aangemeld.

Kan er op een bepaald tijdstip worden geleverd?

Standaard is het niet mogelijk om een tijdstip te bepalen en is de levering afhankelijk van de planning van de transporteur. Is het nodig dat er op een specifiek tijdstip wordt geleverd? Neem dan contact met ons op, dan kunnen we de transportkosten bepalen voor een tijdsgebonden levering.

Kan ik de producten ook afhalen?

Omdat wij met verschillende leveranciers werken (vanaf verschillende locaties) is het niet mogelijk om producten af te halen.

Zit er statiegeld op pallets of big bags?

Nee, er zit geen statiegeld op pallets en big bags.

Wij maken gebruik van wegwerp pallets (ook wel one way pallets genoemd). Hier zit geen statiegeld op.
Ondanks wat de naam doet vermoeden, kunt u deze pallets uiteraard voor andere toepassingen gebruiken.

Ook op de big bags zit geen statiegeld. Normaliter snijdt/knipt u deze tijdens gebruik open om de stenen eruit te halen.
Na gebruik kunt u deze bij het afval doen.

Levering op de Waddeneilanden, hoe gaat dat?

Als u uw goederen wil laten leveren op de Waddeneilanden, kunt u gewoon bestellen op onze website.

Nadat wij uw bestelling hebben ontvangen, vragen wij de toeslag op die wordt gerekend voor de overtocht en aflevering hiervan. Doordat de prijzen van de overtocht sterk veranderlijk zijn door onder andere brandstoftoeslagen, worden deze niet op de website weergegeven.

Nadat wij hiervan een prijsopgave hebben ontvangen, sturen wij u een factuur waarop de kosten 1 op 1 worden doorgezet.

Indien u het niet eens bent met deze toeslag, staat het u vrij om uw order kosteloos te annuleren.

Voor de tijd weten waar u aan toe bent? Neem gerust contact met ons op.

Bestellen en betalen

Welke betaalmethoden zijn mogelijk?

U kan bij ons met de volgende methoden betalen:

Uw bestelling wordt direct na betaalbevestiging in behandeling genomen.

Krijg ik van jullie een orderbevestiging?

U krijgt direct na het bestellen een orderbevestiging van ons per e-mail. Heeft u besteld maar binnen 1 uur geen orderbevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

U kunt uw bestelling wijzigen zolang het nog niet is overgedragen aan de transporteur.

Het annuleren van uw bestelling kan kosteloos zolang de bestelling nog niet is opgezakt of is overgedragen aan de transporteur.

Retouren en klachtafhandeling

Ik wil (een deel van) mijn bestelling retourneren. Wat moet ik doen?

Het is mogelijk uw bestelling te retourneren. Wettelijk heeft u, als consument, een herroepingsrecht met een termijn van 14 dagen na ontvangst. Het retourneren kan op verschillende manieren:

  • U brengt het product zelf terug
  • U voorziet in retour transport
  • Wij laten de goederen bij u ophalen door onze transporteur

Eventuele retourkosten zijn voor uw rekening. Als het door onze transporteur wordt afgehaald, gelden mogelijk andere tarieven dan de heenzending. Dit komt doordat de transporteur een andere route moet afleggen. Indien u het retourtransport door ons wil laten verlopen, stellen wij u altijd op voorhand op de hoogte van de transportkosten.

Het retourneren van producten gaat gepaard met enkele voorwaarden:

  • Het product dient zoveel mogelijk in originele staat te worden geretourneerd

Indien een producten niet compleet of beschadigd is, zal deze schade aan u doorberekend worden.

  • Bij retournering van een product, controleren en wegen wij deze. Bij akkoord bevinding zal een creditering worden aangemaakt voor de kosten die staan voor het product en de verzendkosten (uitsluitend bij volledige retournering van uw bestelling). Indien u een deel van uw bestelling retourneert, worden de verzendkosten naar rato door ons bepaald en gecrediteerd.
  • Een creditering gaat altijd uit van betaling via de door u gebruikte betaalmethode van de bestelling, tenzij u anders heeft aangegeven.

Wilt u meer informatie over herroepingsrecht? Lees dan onze Algemene Voorwaarden. Wij zij aangesloten bij Webshop Keurmerk.

Uitgezonderd van herroepingsrecht zijn:

  • Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn
  • Producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar:

info@grindgigant.nl

Wij zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Zij zullen dan bemiddelen https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.